Monday, December 5, 2011

Surat untuk kawan lamaa ~

kelmarin aku bertemu rakan-rakan karib yang satu sekolah dengan ku dahulu ,
tujuan utama untuk menyambut birthday rakanku ,nurul (bukan nama sebenar ) .
Lagipun aku dah lame tak jumpe derang semua , peraasan rindu terhadap mereka begitu membuak - buak ,  
fuhlamakk , .. macam tulis cerpen je seyh . =.='

ok.terus ke isi penting ,
bile dah lepak opcoz ade cerita pasal zaman sekolah , dan pada hari itu jugak la aku BARU tahu yang seorang rakan dari team aku , minah I (bukan nama sebenar ) touching denganku sebab dulu aku pernah marah dia .,ok sebelum tu aku nak cerita lah sikit pasal zaman lampau aku  , dulu masa aku dok dekat hostel , aku telah dilantik menjadi Ketua Aspuri(perempuan) @ KA  .Dan pada waktu dulu  , biasalah budak baru nak up , masing-masing ada kapel sendiri .Time riadah petang atau hujung minggu memang konpem la derang ni akan pergi dating punye ,.Kalau dating je aku tak kisah , ni kau boleh pulak pegang-pegang tangan la apela .Kau buat benda tu semua kat tempat awam kot dan sah-sah mesti akan ade jugak orang yang nampak perbuatan korang tu , 

Suatu hari , ade seorang minah B(bukan nama sebenar ) datang buat report kat aku .Yang paling aku tak boleh bla , minah B tu cakap aku ni macam berat sebelah la kononnye , mentang-mentang kawan baik yang pergi dating aku boleh senyap je tak sound pon si minah I tu ,.Aku pon hangin la kot and tanpa pikir banyak aku terus marah kau KAWW-KAW punye sampai kau nanges-nanges.,
Rase kesal tu adela la jugak tapi nak buat macam mane kau yang paling teruk antara derang-derang yang dating time tu , Demi tanggugjawab aku marahkan kau ,.Aku bukan sengaja , tapi terpaksa .
Nanti aku tak nak di COP sebagai KA BERAT SEBELAH pulak .
Dan lepas dari tu , kau terus pulaukan diri kau sendiri dari group , mungkin kau terlalu marahkan aku kot , 
Kau TERpaksa kawan aku sebab kau tak nak aku perasaan yang kau sememangnye marahkan kau kan ?
aku tau ..tapi aku rase aku dah mintak maaf dekat kau lepas tu . .Tak tahu la kau maafkan aku ke tak kan . 


Rasa klakar dan sebersalah pun ade biler terkenang balik masa zaman sekolah dulu . Aku memang seorang yang HOT TEMPERED  dan junior-junior dulu pon memang ramai yang benci aku .Korang tak tahu perasaan yang diberi tanggungjawab macam mane .,Biler aku tak marah korang semua , warden mesti carik aku dan memang aku la balik yang rase sakit ati sebab kene marah disebabkan perangai korang - korang yang tak paham bahasa .
Kau akan paham perasaan aku bile kau dilantik menjadi KETUA suatu hari nanti !


ps : kepada minah I , jangan la touching 2 lagi dengan aku . benda dah lame dah berlaku , Hope kau maafkan aku ye  . aku shayangkan  member2 aku  :(

No comments: