Thursday, January 19, 2012

Leader yang bunguk ~

Memang betol la ape orang kate , kalau dapat team leader pompuan memang die kerek abess,
memang berlagak gaya boss lah !.
Ni lah yang aku alami sekarang , berhadapan dengan seorang team leader yang sangat cerewet dan tak professional .Ntah macam mane engkau ditabalkan jadi leader pon aku tak tahu la ,
Kalau perangai bagus boleh lagi la aku terima . Ni tak pon , ampeh lagi prangai kau dari aku tahu ?
Kau suka mengular , jadual kedatngan kau ikut jadual anak kau pergi sekolah , time anak kau rest kau nak pergi tengok ,Kalau boleh setiap satu jam la kau nak pegi lawat anak kau dekat sekolah .
Wei tolong la , jangan nak buat macam kau tu big boss plak dekat company ni , .
Kau bukan nye boss untuk kerja - kerja technical ok , lepas tu ade ke patot kau boleh tanye aku ni tahu ke tak pasal hardware , .Agak-agak sikit , even aku ni kurang pandai tapi at - least aku pernah la try jadi programmer , manage server(configure) and bla.bla.bla , engkau ade ke wahai team leaderku?
Stakat nak coordinate pasal kerja-kerja yang adik aku taraf  SPM pon boleh buat baik tak payah nak berlagak.
Kau nak check kerja-kerja yang aku buat pon kau still lagi tiru nota kau ,.kau memang lawak douh !
Bile aku tanye macam mane nak buat pon kau pakai cakap je macam mane ,
Aku buat-buat tak tahu je tapi pada hakikat aku dah tahu benda alah aku nak tanye kau tu .Saje je nak test kau tau ke tak .Tapi memang ternyata kau tak tahu ,
Aku tahu aku ade buat mistake dekat kerja yang diberi tapi standard la kot orang yang still learning ,Almaklum la . budak baru belajar , memang akan buat salah ,.Patutnye kau ajar la woi bukan nak pegi mengata aku buat mistake dekat geng-geng kau ,.Macam la kerja kau buat betul sangat , .Aku dah check kerja yang kau buat , ternyata kau lagi bengap dari aku kot .Banyak yang salah .WTF ?
Yang paling aku menyampah skali kau suka pergi tempat geng kau then berborak , then chatting ssambil gelak2 , surfing tenet .Macam tu ke seorang leader yang bagus ?.Tak layak langsong douh ,
Bile aku nak surf tenet kau tahu pulak nak sound aku bagai ,.geng-geng kau open FB ade kau nak memekak ?.Camni la lumrah idup . kalau membe-member buat salah kau cover sehabis baik . Bile bukan member  ?? .ha kau pikir la sendiri ,
Dah la duduk sebelah aku je , bile nak inform something pon kau bagitau guna email je . Big boss aku pon datang dekat tempat aku kalau ade ape-ape hal nak bagitahu.Ni kan pulak kau as TEAM LEAD je.Berlagak and cerewet nak mati .
Seriously , bile aku tengok muka aku aku rase macam nak "hadiahkan" kaki aku dekat muka kau . grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



#huh , lega bile dah dapat type panjang2. #

1 comment:

Anonymous said...

kalau aku leader kau, aku bentikan ko keje skang ! haha