Monday, May 24, 2010

di sini menunggu di sana memanggil.,

Susah betul  nak cari tempat praktikal.,Hermm..
menyesal plak aku tolak 'lamaran' dari company BriteSoft@Technology Park aritu,.tapi kalau aku dapat pon aku tetap jugak susah nak pergi praktikal dekat sana sebab aku tak ade transport nak pegi.,dah la jauh pulak tuh.Bile pegi kolej plak my lecturer tak dapat nak tolong applykan tempat lain sebab masa dah suntuk.Damn !
Aku pun pulon la apply sendiri tempat praktikal .,anta resume gune email.merata tempat aku cari.,sempat pulok aku merayu sikit dalam email aku tuh.,memalukan !! 
lantak jela.masa dah suntuk.,kang kalau tak dapat tempat lagi la  naye  aku.,

Ntah macam mane aku boleh terjumpa 1  company ni iaitu company ePROTEA yang bagi elaun sampai 500 kot beb,.,susah nak cari tempat praktikal yang boleh bagi sampai 5 rat.,Dengan rakusnya aku pun terus menelefon company tersebut dan bertanyakan tentang intershipku.,lalu nyonya kat company tu pun kasi la email HR beliau.Banyak kali jugak aku suruh dia ulang balik email tuu sebab aku kurang faham dengan loghat cina yang cuba dituturkan.macam beborak dengan budak umo 1 taun pon ade gak.haha.
Enough sampi situ.,semua dah di'settle'kan,,just tunggu jawapan dari diaorang je lagi.mana la tau kalau-kalau rejeki aku dekat ePROTEA tuu kan.
Memang menggelupur la tunggu panggilan dari diaorang,.makan pon terlebih kenyang.,tido plak sampai terlebih 12 jam akibat terlalu risaukan pasal intership aku.,n pada 1 pagi , bila aku cek telefon 3d aku yang canggih lagi power tu.,(bajet) ade plak 1 panggilan yang aku tak kenali.,aku dah dapat agak number tu mesti dari ePROTEA.,sebab lebih kurang sama je yang aku call aritu.aisyehhh mennn...aaaaaaaaa...macam mane bleh tak dengaw plak ni.,,adus..colll la balikkkkkkk..
sanggup aku tak mandi pagi.,semata-mata nak tunggu orang tu col balik..,tunggu punya tunggu,orang lain plak call.dengan sopannye aku menjawab:

aku  :      Helllo..,,,(nada yang lemah lembut).
miss L :  Hello.,ni cik nur asyikin ke???
aku  :      ha.,saya la tu.,kenape??
miss L :  Saya miss **** dari company Unijaya Resources, n saya dah dapat dah resume cik,tapi boleh tak cik fax kan surat pengesahan dari kolej.,number.,bla,.bla..bla..
aku :       err.,nak skunk ke??(soklan sengal)
miss L  :  iye cik syikin.,
aku :     insyaallah, nanti  saya suruh lecturer saya faxkan.

errr..unijaya mana plak la aku apply ni.,setahu aku company Jayonik yang lyana suggest kat aku tu je.,
arhhhh..what eva la.,maybe aku terlupa sebab dah banyak sangat yang aku apply.

Tak berapa lama lepas tu , miss **** dari company Unijaya tu call aku balik n mengatakan bahawa aku da diterima untuk praktikal dekat situ.,

miss L  : Boss saya dah terima application cik syikin.,so macam mane maw ke tidak?
aku :  (diam sekejap) errr..kalu saya bagi jawapan nanti bleh x?
miss L:  alaa..arini la..sebab saya nak isi form n bla.bla.bla.
   .       (aku x engat sebab dalam kepala pk ePROTEA je)
aku :    ha.,layan jela..lagipun saya tak dapat panggilan dari mana2 lagi ni.,kang kalu tolak saya tak dapat nak intership plak.,
miss L   : haa..bagusla kalu macam tu.,nti 14 hb Jun dah bole mula.,
aku         :ok..terima kasih.(nada frust).
20 minit kemudian :

tut..tut.

aku : helllo..
E    : hello. i dari company ePROTEA n maw amik u praktikal dekat sini.,.so macam mana??
aku : haiyaaa..,dari tadi i tunggu u call balik.,sorry maa..sy sudah ade tempat praktikal lain.,
 E   :aiyokkk.,yaka??i baru engat nak amik u.,kalu macam tu x apa la.,lain kali sahaja.,gud luck for your intership..
aku : tenkiu2.(dalam ati sedang memaki @#$#$$%$%^^%%&%)

Conclusion : jangan lahh ade sikap tamak haloba.,dan mungkin sesuatu yang terjadi ada hikmahnya.
                   (macam xde kena mengena dengan cerita .hahaha)
p/s:lepas dari itu,aku terus menuju ke kamar mandi dan mandi pagi.,:-P

5 comments:

Lyana M. said...

hahaha! unijaya / jayasonik tu kat wangsa maju tu ke baii ? errk.
bape elaun ? haha takpe la weh janji dah dapat tmpt intern. gaga.

syikin said...

entah.,ampang park ngan wangsa same ala ke?hahaha
aku pon x taw.,2 rat je bai elaun,

yaya . said...

bapak ah syikin tamakkk wahahahah kelaka hahahahaha :DDD

Anonymous said...

tu bkan tamak la tapi rezeki ko dpat smpi dua..
gudluck r wey!!

syikin said...

tenkiu kengkawan.haha.,